Przejdź do głównej zawartości

Ćwiczenie 02 - Opracowywanie informacji w postaci tekstowej i graficznej

  • Utwórz pusty dokument tekstowy. 
  • Wklej do dokumentu poniższy tekst.
"Ekonomia głupcze!"
Ekonomia – nauka społeczna analizująca oraz opisująca produkcję, dystrybucję oraz konsumpcję dóbr i usług. Nie jest nauką ścisłą, lecz posługuje się aparatem matematycznym (głównie metody ilościowe)
Ekonomia jest nauką o tym, jak jednostka i społeczeństwo decydują o wykorzystaniu zasobów (wszystkich, gdyż wszystkie zasoby mają alternatywne zastosowanie i z definicji są w niedoborze) – które mogą mieć także inne, alternatywne zastosowania – w celu wytwarzania różnych dóbr i rozdzielania ich na konsumpcję obecną lub przyszłą pomiędzy różne osoby i różne grupy w społeczeństwie
Jednym z podstawowych pojęć ekonomii jest rzadkość dóbr. Niemal wszystko jest rzadkie: żadna ilość dóbr nie jest w stanie całkowicie usatysfakcjonować społeczeństwa, bez względu na stopień zamożności każdy chce mieć więcej. Ekonomia nazywa ten stan nieograniczonością potrzeb ludzkich. Przedmiot zainteresowania ekonomii częściowo pokrywa się z zagadnieniami badanymi w ramach innych nauk społecznych, ale ekonomia zajmuje się głównie relacjami zachodzącymi między kupującym a sprzedającym oraz analizą rynku.
Tradycyjnie ekonomię dzieli się na mikroekonomię, która zajmuje się tym, w jaki sposób gospodarstwa domowe i przedsiębiorstwa podejmują decyzje i jak współdziałają na konkretnych rynkach, oraz na makroekonomię, która skupia swoją uwagę na badaniu całej gospodarki.
Dzisiaj ekonomiści, uwzględniając oddziaływanie handlu zagranicznego i wzajemne powiązania gospodarcze na świecie, wyróżniają również dodatkowo, jako działy ekonomii, międzynarodowe stosunki gospodarcze – zajmujące się uwzględnieniem wpływu międzynarodowej wymiany handlowej na gospodarkę państwa oraz gospodarkę światową – dział ekonomii zajmujący się gospodarką całego świata jako jednego organizmu.
Pod pojęciem ekonomii pozytywnej rozumie się stwierdzenia będące naukowym i obiektywnym wyjaśnieniem funkcjonowania gospodarki (na przykład do ekonomii pozytywnej należy stwierdzenie „Dwukrotne zwiększenie opodatkowania wyrobów tytoniowych spowoduje spadek ich konsumpcji”), natomiast sądy ekonomiczne oparte na subiektywnym systemie wartościowania określane są mianem ekonomii normatywnej (przykładowo „Rząd polski powinien prowadzić politykę mającą na celu obniżenie poziomu konsumpcji wyrobów tytoniowych”).
  • zwróć uwagę na to, że tekst jest rozłożony dość nieczytelnie
Polecania
  • użyj jednej czcionki dla tekstu w rozmiarze 12
  • zastosuj akapity
  • zastosuj wcięcia z lewej 
  • dokonaj pełnego wyjustowania 
  • zmień interlinię (odstęp pomiędzy wierszami i akapitami)
  • wyróżnij ważne słowa (pogrubienie lub pogrubienie i kursywa)
  • pamiętaj o samotnych literach na końcu wiersza (SHIFT+ENTER)
  • sformatuj tytuł wg uznania, dołącz do niego przypis
  • w przypisie podaj imię autora powiedzenia i kiedy zostało ono użyte, podaj stronę internetową na której znalazłeś cytat, staraj się aby strona była wiarygodna) 
  • wstaw do tekstu trzy poniższe zdjęcia (miejsca zdjęć wg własnego uznania)
  • Pamiętaj! SPACJI używaj tylko raz do rozdzielenia wyrazów, a ENTERa tylko raz do tworzenia nowego akapitu
  • Pamiętaj! Tekst ma być czytelny i atrakcyjny wizualnie dla czytającego
person getting 1 U.S. dollar banknote in wallet

person holding brown coffee beans selective focus photography

person using black and gray laptop computer

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ćw. 13 Arkusz kalkulacyjny - Wycieczka

Etap IV Wstaw filtr  na kolumnach w arkuszu nr 1 "zaliczka" Etap III w arkuszu nr 2 uwzględniając dane z etapu II, przygotuj kosztorys wycieczki w przeliczeniu na jednego ucznia, wynik przenieś do arkusza nr 1 (kolumna E) Etap II  arkusz 2 nazwij "koszty" W arkuszu 2 "koszty" zaplanuj takie komórki jak:  ilość uczniów  ilość dni wycieczki  ilość noclegów koszt dojazdu  koszt powrotu  koszt noclegu jednostkowy / całkowity bilety wejść do obiektów (teatry, muzea itp.) wyżywienie (np. śniadania,  obiady , kolacje) inne (np. przewodnik) Wasza klasa jedzie do  KRAKOWA Etap I Planujecie zorganizowanie wycieczki szkolnej do Krakowa. Przystępujecie dopiero do jej planowania. Ustaliliście zaliczkę na 50 zł. jednak uczniowie mogą wpłacać więcej. Polecenia: Arkusz 1 nazwij zaliczka komórki A1, B1 itd. będą nagłówkami - sformatuj je (pogrubienie, kolor) w kolumnie A wpisz imiona uczniów w kolumnie B w...

Liść - zadanie inkscape

Uruchom program Inkscape Skopiuj obrazek liścia i wklej go do dokumentu  Narysuj dowolny prostokąt o wymiarach podobnych do liścia Utwórz kontur prostokąta i ustaw transparentne wypełnienie ( PPM wypełnienie i kontur)  Zaznacz prostokąt i wybierz z menu ŚCIEŻKA - OBIEKT W ŚCIEŻKĘ  Użyj menu Edycja węzłów i PRECYZYJNIE obrysuj kształt liścia.  Używaj rożnych opcji węzłów. Nadaj dowolny kolor, kontur, gradient.  źródło: https://image.ceneostatic.pl/data/products/24627332/i-blokada-drzwi-odbojnik-lisc-klonu-zielony.jpg (pobrano na potrzebę edukacyjną)

Ćw. 09 Arkusz kalkulacyjny - Funkcja JEŻELI

Wykonaj zadanie: